map Kart account_circle Min side
HjemTar i bruk elektroniske låser i hjemmetjenesten

Tar i bruk elektroniske låser i hjemmetjenesten

1000 nøkkelbokser i Sandnes kommune skal erstattes av ny, elektronisk løsning.

Arbeidet med å fjerne gamle nøkkelbokser og installere ny løsning starter i uke 42. Kommunen vil ta direkte kontakt med alle innbyggere dette gjelder.  

  • Vi kontakter deg når det nærmer seg din tur. Da avtaler vi tidspunkt for selve installasjonen.   
  • Arbeidet blir utført av fagfolk. De har med seg ID-kort som viser at de er ansatt i kommunen.
  • Kommunen dekker kostnadene. Du skal ikke betale noe.  

Hva betyr dette for deg? 

  • Ingen nøkkelboks. Nøkkelboksen du har fra før blir fjernet, samtidig som det blir montert ny vrider i låsen på innsiden av døra di. Den elektroniske låsen vil ikke være synlig fra utsiden.   
  • Du låser opp som tidligere. Du skal fortsatt bruke din egen nøkkel i døra di - slik du pleier.   
  • Økt trygghet. Elektroniske låser er tryggere enn nøkkelbokser. Nøklene kan ikke mistes, kopieres eller komme på avveie. Kun du eller ansatte som skal gi deg hjelp kan låse opp døra di.   
  • Enklere tilgang for hjemmetjenesten. Ansatte låser opp dørene elektronisk ved hjelp av mobiltelefon.   

Har du spørsmål? 
Ta gjerne kontakt med kommunalt hjelpemiddellager på telefon 51 33 54 52. 

Slik ser den nye dørvrideren ut fra innsiden:


Låsen er ikke synlig fra utsiden:

Sist oppdatert: 15.10.2025