HjemHer går togene på 17. mai!

Her går togene på 17. mai!

I år skal barnetoget, folketoget og russetoget følge samme trasé i Sandnes sentrum. Alle togene starter på Rådhusplassen og slutter på Ruten.

– På grunn av redusert fremkommelighet og noen stengte veier i sentrum, endrer vi litt på ruten i år. Toget vil heller ikke fortsette å gå om Parkveien, selv om det var nytt i fjor. Dette fordi vi fikk tilbakemeldinger om at det rett og slett var for bratt, sier leder av 17. maikomitéen, Kristoffer Birkedal.

Endestasjon Ruten

Tidligere år har både start og slutt vært på Rådhusplassen. I år slutter altså alle togene på Ruten.

– På Ruten er det god plass til å plukke opp sine håpefulle som har gått i tog. Jeg vil oppfordre foreldre til å ikke ta ungene ut av toget før det er i mål. Det er kjedelig for de som har stilt seg opp for å se toget mot slutten av ruten, sier Birkedal.

Kart over traséen til barne-, russe- og folketoget i Sandnes

Informasjon om oppstilling og rekkefølge kommer senere. Følg med kommunens nettsider om 17. mai. Her vil det også komme informasjon om hvor det er mulig å parkere på 17. mai, selv om det beste nok er å reise kollektivt, gå eller sykle.

Påmeldingen til folketoget er åpen

På kommunens nettsider er det nå åpnet for påmelding til folketoget og for å søke om tilskudd til bydelsarrangementer. Fristen er 1. april.

Her kan man også melde inn bydelsarrangementer, for å få de inn i 17. mai-programmet. Også her er fristen er 1. april.

Kontaktperson for media:

Kristoffer Birkedal, varaordfører og leder av 17. Maikomitéen, tlf.: 407 29 178