HjemBarnas by bruktmarked og reparasjonscafe

Barnas by bruktmarked og reparasjonscafe

Arrangeres i Sandnes sentrum lørdag 15. juni. Klokken 11.00-14.00

Hvert år under Barnas by holder barna sitt helt eget bruktmarked i samarbeid med Frivilligsentralen og Renovasjonen IKS.

Et populært innslag, hvor barna kan selge eller bytte egne ting, og få reparert lekene sine i Sandnes frivilligsentral sin Repaircafe. Et viktig prosjekt som viser at barna kan sette like stor pris på brukte leker og at man ikke trenger å kaste det som er gammelt og ødelagt.

Barna får ta ansvar for egen stand og prissetting, kontakt med publikum og øve seg på regning. En slik oppgave gir stor mestringsglede og prosjektet har blitt så populært at påmeldingsskjemaet fort fylles opp.

Kommunen stiller boder tilgjengelig for et visst antall søkere, og åpner i tillegg for noen ekstra plasser for dem som har mulighet for å ta med eget bord.

Link til påmeldingsskjema legges ut i uke 17.

Fra Barnas bruktmarked et tidligere år.
Fra Barnas by bruktmarked et tidligere år.

Sist oppdatert: 15.03.2024