Tilskuddsordning

Ny støtteordning i Sandnes kommune lar velforeningen din søke om opptil 35.000 kroner i støtte til vedlikehold og opprustning av felles private lekeplasser.

I handlings- og økonomiplanen 2022-2025 er det satt av 500.000 kroner årlig til vedlikehold og opprustning av felles private lekeplasser. Disse midlene skal fordeles gjennom den nye tilskuddsordningen.

Det er mulig å søke på inntil 50 prosent av kostnadene eller 35.000 kroner i tilskudd per lekeplass. Tilskuddsordningen vil ikke kunne dekke det totale behovet på felles private lekeplasser.

Søk om støtte

Fakta om lekeplasser

• Kommunen kan regulere lekeplasser enten som offentlige, eller som felles privat. Førstnevnte skal i utgangspunktet driftes og vedlikeholdes av kommunen, og dette finansieres over det kommunale budsjettet på vanlig måte.
  • En lekeplass som er regulert felles privat skal i utgangspunktet eies, driftes og vedlikeholdes av beboerne i området. Kommunen har i utgangspunktet ikke noe ansvar for disse lekeplassene.

Har du spørsmål?
Send e-post til rådgiver Anna K. Svihus.

Publisert: 07.07.2022

Sist endret: 09.02.2024