Har du glemt passordet til brukerkontoen din eller er kontoen låst?
Få nytt passord og/eller lås opp kontoen
Dersom du synkroniserer e-post/kalender til mobile enheter må nytt passord legges inn på disse enhetene etter at passord er endret på PC.
Ønsker du å endre passordet?
Dersom du synkroniserer e-post/kalender til mobile enheter må nytt passord legges inn på disse enhetene etter at passord er endret på PC.
Sikkerhetsinformasjon om to-faktor-autentisering
For å styrke sikkerheten bruker Sandnes kommune to-faktor-autentisering. Du må ha registrert nødvendig sikkerhetsinformasjon for å kunne endre eller få tilsendt nytt passord.
Oppdater eller legg til nødvendig sikkerhetsinformasjon
Vi anbefaler at du legger inn både mobilnummer og privat e-postadresse. Det kan også være lurt å laste ned en egen godkjenner-app (som «Microsoft Authenticator» eller «Google Autentisering»).
Les veiledning
Passord-regler i Sandnes kommune
- Må bestå av minst 8 tegn.
- Kan ikke inneholde mer enn to sammenhengende bokstaver fra brukernavn, fornavn eller etternavn.
- Må inneholde tegn fra tre av fire kategorier;
- a) store bokstaver (A til Z)
- b) små bokstaver (a til z)
- c) siffer (0-9)
- d) spesialtegn (ikke-alfabetiske). For eksempel !, $, #, %
Huskeregler
- Ikke bruk jobbkontoen eller jobb-epostadressen i private sammenhenger.
- Lag deg et sterkt passord.
- Vær skeptisk til vedlegg og lenker i e-poster.
- Oppgi ALDRI passordet ditt til noen - verken muntlig eller skriftlig. Ingen seriøse aktører ber deg om å oppgi dette.
Trenger du hjelp?
Kontakt IT-servicedesk:
- Ring oss på telefon 51 33 51 15
- Send e-post
- Få hjelp på nett