Tiltaksliste brukerinvolvering

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?


  • Opparbeide kompetanse i bruk av verktøy for brukermedvirkning og tilbakemeldinger.
  • Se på mulighet for å bruke elektroniske tilbakemeldingsverktøy.
  • Fortsette bruk av IP (individuell plan) og gi opplæring av ansatte.
  • Benytte brukerrådene i bo- og aktivitetssentrene aktivt.
  • Bruke klarspråk i kommunikasjon med bruker.
  • Se på mulighet for anskaffelse av digitale kommunikasjonsverktøy mellom tjenestene og pårørende/brukeren.
  • Delta i testing av nasjonalt program «digital innbyggertjeneste» for samhandling med bruker og pårørende.
  • Invitere med brukerrepresentanter i ulike prosesser og prosjekter.
  • Gjennomføre brukerundersøkelser i gitte intervaller.
  • Bruke avvikssystemet som internkontroll.
  • Startsamtale/innkomstsamtale skal være en fast del av tilbudet i institusjon og hjemmetjenesten.
  • Benytte informasjonsmateriell i møte med bruker og pårørende.
  • Opprette kontaktpersoner for omsorgstjenesten i Flyktningeenheten.
  • Bruke tolketjeneste eller andre verktøy for kommunikasjon ved behov.
  • Utarbeide og implementere retningslinjer for bruk av tolketjeneste samt kompetansepakke om innvandrerhelse og flerkulturell forståelse for aktuelle ansatte.
Publisert: 20.03.2018 12:49
Sist endret: 20.03.2018 12:49

Facebook ikon Twitter logo Del på epost Print side Twitter logo