Planleggingsdager 2016/2017

Tirsdag 16.aug.2016

Onsdag 17.aug.2016

Fredag 18.nov 2016

Mandag 02.jan. 2017

Fredag 26.mai 2017

Foreldreutvalget for barnehager

Logo - Foreldreutvalget for barnehager

Miljøfyrtårn

Logo Miljøfyrtårn

Endring i vedtekter

6. Ferie

Barnehagene har åpent 11 måneder og 2 uker. De 2 midterste ukene i jui måned holdes stengt. Julaften, nyttårsaften og onsdag før skjærtorsdag holdes barnehagene stengt. Barna må ha minst 5 uker ferie i løpet av barnehageåret.

  • 3 uker må tas sammenhengende i juli måned
  • Planleggingsdagene kan regnes som ferie
  • Foreldre som kan dokumentere at de ikke har tariff-festet rett på de siste 4 feriedagene opp til 5 uker, får dispensasjon for disse 4 dagene.
  • Barnehagene må ha beskjed innen 1. mai når det gjelder sommerferie.
  • Endringen trer i kraft fra våren og sommeren 2017.

 

Dette vil si at barnehagen holder helt stengt i uke 28 og 29.


'

Del artikkelen

Kontakt

Austrått barnehage
Kyrkjevegen 162
4325 Sandnes

Åpningstid: 07.30-16.30.

Styrer:
Telefon: 91 13 98 85

Telefoner:
Krutthuset, Krekling-gruppa: 91 13 52 41
Krutthuset, Røsslyng-gruppa: 94 13 06 15
Kjernehuset: 91 13 14 97
Kremmerhuset: 91 14 53 49
Dokkehuset: 91 14 57 87

E-post: austratt.bhg@sandnes.kommune.no

Kart

Kyrkjevegen 162, 4325 Sandnes, Norway  

Månedens miljøtips

Kjøpepress

Hver dag blir vi overøst med reklame gjennom posten, e-post, radio, TV, telefon og som innstikk i avisen. FN anslår at det årlig brukes cirka 3.350 milliarder kroner i verden til reklame.

Reklamen påvirker oss til å tro at vi blir lykkeligere av alt som de vil vi skal kjøpe. Den ene dagen er det super x-en som gjelder, den andre dagen er det super y-en som må kjøpes. Reklame fører til økt forbruk som er en trussel for miljøet. Ekspertene regner med at det private forbruk i Norge øker med tre prosent hvert år. Skal det bli mindre forurensning må vi kjøpe færre ting. Da er det beste å ikke la seg påvirke av reklame, å stole på sine avgjørelser og sin egen smak. Vi kan dessuten reservere oss for det meste av reklamen som telefonsalg, postkassereklame eller reklame via e-post.

.