HjemBarnas by bruktmarked og reparasjonskafé 2024

Barnas by bruktmarked og reparasjonskafé 2024

Arrangeres utenfor Sandnes kulturhus lørdag 15. juni. Klokken 11.00-14.00

Hvert år under Barnas by holder barna sitt helt eget bruktmarked i samarbeid med Sandnes Frivilligsentral.

Et populært innslag, hvor barna kan selge egne ting, og få reparert lekene sine i Frivilligsentralen sin reparasjonscafe. Et viktig prosjekt som viser at barna kan sette like stor pris på brukte leker og at man ikke trenger å kaste det som er gammelt og ødelagt.

Barna får ta ansvar for egen stand og prissetting, kontakt med publikum og øve seg på regning. En slik oppgave gir stor mestringsglede og prosjektet har blitt så populært at bodene fort fylles opp.

Kommunen stiller boder tilgjengelig for et visst antall søkere, og åpner i tillegg for noen ekstra plasser for dem som har mulighet for å ta med eget bord.

Om du får egen bod, eller om du må ta med eget bord vil hver enkelt få beskjed om i etterkant av påmeldingen.

Alle barn som melder seg på får t-skjorte fra Barnas by.

Arrangementet er gratis.

Påmelding